Actueel

""

Directeur City Marketing Marc Meeuwis: 'Tilburgse Revue meer dan een traditie'

Directeur City Marketing Marc Meeuwis: 'Tilburgse Revue meer dan een traditie'

30 oktober 2017

Natuurlijk promoot City Marketing Tilburg buiten de stadsgrenzen. Maar Marc Meeuwis, Directeur City Marketing, is er van doordrongen dat 'zijn' promotieorgaan ook een belangrijke taak heeft voor de Tilburgers. De sponsoring van de dertiende Tilburgse Revue de TóP 013 is een gebaar dat City Marketing oog heeft voor de stad en zijn cultuur.

De vier B's, spreken voor zich: Bewoners, Bedrijven, Bezoekers, Bollebozen. "Ook in die volgorde", wijst Marc Meeuwis op de bewoners. "Zij zorgen voor draagvlak en maken dat Tilburg voor inwoners en bezoekers aantrekkelijk is." Zelf was hij niet zo bekend met de Tilburgse Revue. "Na mijn studie in Tilburg ben ik wel betrokken gebleven bij de stad maar op een andere manier dan nu als directeur. Ik kom nu met alle geledingen, dus met de stad in volle breedte en dynamiek in aanraking." 

Hij weet dat de Tilburgse Revue meer is dan een traditie. Het zorgt voor een beeld van de stad, een spiegel met een vleugje verleden en veel hedendaagse onderwerpen. Tilburg verdient zo'n productie, een waarmee ook vooruit wordt gekeken. Ik weet vanuit mijn muzikale leven wat producties kosten, zulke initiatieven verdienen draagvlak." Vooruit kijken doet Marc Meeuwis ook. Hij vestigt tijdens het gesprek aandacht op Dear Future in Tilburg. De vijfde editie van dit jaarlijks terugkerend showcase festival vindt van 23 tot en met 29 september plaats in de Spoorzone en in het centrum van Tilburg.  "Een uitgebreid programma gericht op een menselijke toekomst."

Terug naar de Tilburgse Revue. De TóP 013, de dertiende Tilburgse Revue, staat in januari 2018 in de Grote Zaal van Theaters Tilburg. Vernieuwing leidt naar dertien eigentijdse scenes waarin Tilburg op een bijzondere maar ook actuele wijze wordt belicht. Een kleurrijke setting, multimedia, dans en pakkende muziek zijn de TóP 013-ingrediënten. Herkenbaarheid en humor vormen in de Tóp 013 als vanzelfsprekend de rode draad.

Onze sponsors

Sponsors van de Tilburgse Revue